
Posłuszni jak kiedyś
19 grudnia 2008, 13:08Prawie 50 lat temu (w 1961 i 1962 roku) amerykański psycholog społeczny Stanley Milgram zaczął badać posłuszeństwo wobec autorytetów. Początkowo sądził, że Niemcy są narodem wykazującym szczególną skłonność do podporządkowywania przełożonym. Szybko zmienił zdanie, odkrywając podobną tendencję wśród swoich rodaków.

Śledczy dostali się do dysku Fricosu
2 marca 2012, 06:11Agenci federalni uzyskali dostęp do dysku Ramony Fricosu, o której sprawie już wcześniej wspominaliśmy. W najbliższym czasie sąd nie będzie zatem musiał rozstrzygać, czy i jak można zmusić podsądnego do ujawnienia hasła.

Reklamodawcy mają dostęp do numerów telefonów użytkowników Facebooka
28 września 2018, 11:23Facebook przyznał, że udostępnia reklamodawcom numery telefonów ludzi, którzy w ramach dodatkowego zabezpieczenia swojego konta, używają ich na Facebooku. Koncern nie miał innego wyjścia. Badania przeprowadzone przez dwa uniwersytety wykazały, że reklamodawcy korzystają z numerów, które na Facebooku mają służyć lepszemu zabezpieczeniu konta

To botnet, nie phishing?
8 października 2009, 11:13Mary Landesman z firmy ScanSafe nie wierzy, by ostatni wyciek haseł i nazw użytkowników usług Hotmail, Gmail czy Yahoo! Mail był efektem szeroko zakrojonego ataku phishingowego. Jej zdaniem to wynik działalności botnetu.

Chwytliwie o chorobach przenoszonych drogą płciową
20 lutego 2013, 12:23Matt Wiley zaprojektował serię frisbee ostrzegających przed chorobami przenoszonymi drogą płciową, np. wirusowym zapaleniem wątroby typu B. Idea działania jest taka, by delikatnie rzucać dyskiem w kierunku przechodniów na kampusie. Gdy dana osoba schwyta nadlatujący przedmiot, usłyszy hasło "Właśnie złapałeś chlamydie".

Mężczyźni wolą luksusowe torebki
10 maja 2007, 11:03Podczas kupowania toreb to mężczyźni, a nie kobiety wybierają luksusowe marki. Ważniejsza jest dla nich wszywka z określonym logo, a nie cena. Na modne produkty decyduje się 73% panów i "tylko" 50% pań. Płeć brzydka 3-krotnie częściej sięga po produkty sygnowane przez Chanel.

Neon zasilany pomarańczami
22 kwietnia 2011, 17:24Agencja reklamowa DDB z Paryża zaprojektowała billboard z neonem zasilanym prądem pozyskiwanym wyłącznie z pomarańczy. Tablicę stworzono z myślą o rynku francuskim, a reklama dotyczy napoju pomarańczowego Tropicana. Hasło Naturalna Energia (Energie Naturelle) można rozumieć dwojako – jako pochwałę napoju lub źródła energii dla billboardu.

Kamery - łatwy cel
30 października 2015, 10:03Organizacja Electronic Frontier Foundation (EFF) ujawniła, że umieszczane przy drogach USA kamery do rozpoznawania numerów rejestracyjnych z łatwością mogą stać się celem ataku. Policja nie zabezpiecza ich odpowiednio

Luka w przeglądarkach ułatwia phishing
13 stycznia 2009, 22:21We wszystkich popularnych przeglądarkach odkryto błąd, który znakomicie ułatwia przeprowadzenie ataków phishingowych. Nową technikę nazwano "in-session phishing".

Flashback zaraził już 600 000 komputerów
5 kwietnia 2012, 12:38Rosyjska firma antywirusowa Dr. Web informuje, że 600 000 komputerów Mac zostało zarażonych trojanem Flashback i tworzą one wielki botnet. Liczba infekcji bardzo szybko rośnie.